رفتن به محتوای اصلی

سخنگوی سپاه: فعالان رسانه‌ای در تبیین دستاوردها و پیشرفت‌های نظام پیشگام شوند

1402/07/20

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تبیین دستاوردها، موفقیت‌ها و پیشرفت‌ها از مهم‌ترین رویکرد برای فعالیت‌های رسانه‌‎ای است که فعالان این عرصه باید بخوبی نقش خود را ایفا کنند.

 یه گزارش سامان بسیج رسانه استان بوشهر؛ سردار رمضان شریف  در همایش "روایت فتح؛ جهاد تبیین و امیدآفرینی" در بوشهر اظهار کرد: از جمعیت ۸۵ میلیونی کنونی کشورمان، ۵۰ میلیون نفر دوران دفاع مقدس، ستم‌شاهی و سلطه آمریکا توسط ۱۳۰ هزار مستشار برای آنان ملموس نیست ولی همگان باید بدانند آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها و در اواخر صهیونیست‌ها در لایه‌های مختلف جامعه نفوذ داشتند.

وی بیان کرد: در این شرایط می‌طلبد اصحاب رسانه نقش راهبردی خود به بهترین نحو ممکن پیاده سازی کنند تا جامعه امروزی از کینه‌توزی و دشمنی تاریخی با ایران اسلامی آگاه شود.

سخگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: امام راحل(ره) با تدبیر و دوراندیشی خود کشور را از چنگال آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها نجات داد تا ایران اسلامی با پیروزی ارزشمند خود برابر دشمنان الگویی شایسته برای سایر کشورها و بویژه آزادگان جهان باشد.

شریف با اشاره به اهمیت شناخت سواد رسانه‌ای اظهار کرد: هر رسانه تولیدکننده خبر و محتوا صاحب و مسئولی دارد و عموم جامعه و افکار عمومی باید بدانند که هر رسانه با دستور کاری خاص برای مالک خود کار می‌کند.

شریف تاکید کرد: رسانه‌های معاند مانند بی سی و اینترنشنال عملیات روانی و رسانه‌ای علیه ملت ایران را از فضاهای مختلفی دنبال می‌‎کنند و در این رویکرد بیشتر سعی در نادیده گرفتن دستاوردهای کشور و نظام ما دارند.

وی گفت: دشمن با سوژه‌یابی و شناخت مخاطبان به دنبال تحقق هدف‌های شوم خود است که این هدف در اغتشاش‌های سال گذشته با تاکید بر برخی از کمبودها دنبال شد.

شریف ادامه داد: قدرت بزرگ فرهنگی و سرمایه اجتماعی کشور مهم‌ترین ظرفیت کشور است که منجر شده تهاجم سازمان‌یافته سال گذشته راه به جایی نبرد.

وی همچنین با اشاره به جنگ اوکراین و روسیه اظهار کرد: همان کسانی که امروز از اوکراین حمایت می‌کنند در زمان هشت سال دفاع مقدس نیز علیه ایران اسلامی از رژیم بعث عراق و با هدف نابودی انقلاب اسلامی تلاش داشتند.

شریف در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: از مهمترین اهداف برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس انتقال آرمان‌ها و ارزش‌های دفاع مقدس آن دوران است چرا که گنجینه عظیم دفاع مقدس منبعی مهم در راستای جهاد تبیین و امیدآفرینی است.

وی بیان کرد: دشمنان با برنامه‌ریزی تلاش کردند که دوباره فتنه سال گذشته را احیا کنند ولی ملت ایران آنان را همراهی نکردند و سر دشمنان به سنگ خورد.

شریف افزود: دشمنان در افروختن آتش اغتشاش‌ها تلاش بسیاری برای نابودی و فروپاشی داشتند اما تلاش و مجاهدت‌های جوانان تمام سیاست‌های آنان را نقش بر آب کرد.

در این آیین از پوستر "جام رسانه‌ای امید" رونمایی شد.